اسپریت
در دهه 1960 همزمان با ظهور هیپیها در آمریکا یک زن و شوهر خوش ذوق و هنرمند به نامهای "سوزی راسل" و "داگ تامپکینز" تصمیم گرفتند برند خود را با نام "اسپریت - Esprit" با حفظ ارزشهای محیط زیستی خلق کنند. به این ترتیب آنها در سال 1968 با تبدیل کردن خانه مسکونی خود به دفتر مرکزی برندشان کار خود را آغاز کردند و محصولاتشان که شامل انواع لباس، کیف، کفش و اکسسوری مردانه و زنانه بودند را به بازار ارائه کردند.
"اسپریت - Esprit" هم در ابتدا کار مانند اکثر برندها از مدلهای تبلیغاتی معروف برای معرفی محصولات خود استفاده میکرد اما با گذشت زمان به این فکر رسیدند که برای نزدیکتر شدن به مردم عادی و زندگی معمولی مردم جامعه نباید از مدلهایی که با سبک زندگی مردم متفاوت هستند استفاده کرد؛ بنابراین برای ارائه و معرفی تولیدات خود از کارمندان شرکت و مردم عادی جامعه استفاده کردند تا شعار " اسپریت متفاوت، نزدیکتر و معتبرتر است" را بیشتر به واقعیت تبدیل کنند. برند اسپریت برای استفاده از مردم عادی در مدلینگ محصولاتش کمپینی با نام "کمپین مردم واقعی" راه انداخت که نقش بهسزایی در افزایش محبوبیت این برند ایفا کرد.
"اسپریت - Esprit" امروزه در بیش از 40 کشور مختلف دنیا به فروش میرسد و موفق شده تا بیش از 800 شعبه حضوری را در این کشورها افتتاح کند. فروش جهانی این برند در سال 2007 تا 2008 به بیش از 3.25 میلیارد یورو رسید تا تبدیل به یکی از پر درآمدترین برندهای جهان شود و برای خود اعتباری بیش از پیش فراهم کند. تعداد کارمندان، فروشندگان و افرادی که به طور مستقیم و غیرمستقیم عضو مجموعه "اسپریت" محسوب میشوند به بیش از 15000 نفر میرسد که به خوبی نشان میدهد این برند همچنان در مسیر توسعه قرار دارد.